Grote avonturen. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Post - WaarBenJij.nu Grote avonturen. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy Post - WaarBenJij.nu

Grote avonturen.

Blijf op de hoogte en volg Amy

07 Juli 2013 | Verenigde Staten, New York

re·wind. Terug naar waar ik was gebleven.

Vorige week woensdag zijn Dyl en Matt van hun vakantie in Mexico terug gekomen. Slum·ber par·ty! Want ja, het voelde als een slaap feestje. Samen tandenpoetsen en in pj’s rondlopen. Deze gelukkige dame mocht de komende 5 nachten haar hoofd op een aerobed neerstrijken.

Vorige week vrijdag; een feestje in de kelder van The General op Bowery. Hoewel de muziek erbarmelijk slecht was, hebben wij ons toch vermaakt en zijn wij rond 5am pas met zere voetjes in bed beland. Ik op mijn kampeergerei.

De volgende dag had ik een test in Brooklyn. Toen ik de metro uitstapte had ik het gevoel alsof ik in het Caribisch gebied was beland. Ergens op Cuba. Ik keek om mij heen en concludeerde dat ik het enige blonde meisje was zonder enorme voorgevel en, om het grof te verwoorden, zonder dikke togus. Maar toch, ik hou er van. Mensen speelde reggae muziek en een geur van wiet verwelkomde mij. Prachtig. Eenmaal aangekomen op locatie werd mij verteld dat we buiten zouden schieten. In de zon, in het park. En toen zat ik pardoes met me krent op een gif gele hommel. Gelukkig had hij weinig om in te steken, dus de schade was dan ook beperkt. Rond 6 uur hebben we de metro gepakt. Uitgestapt bij ‘Avenue H’. Een Orthodox-Joodse wijk. Nou stond ik dan hoor, in mijn doorschijnende visnet truitje. Ik kleed mij gerust op straat om, geen problemen met semi nude. Maar dit vond ik gewoon een tikkeltje respectloos. Ik heb de fotograaf er dan ook op gewezen dat ik dit snel wilde schieten en dat gebeurde ook. ‘s Avonds om 10pm thuis. Een bijzondere dag, laten we het daar op houden.

Zondag middag vertrok Odilly voor een job in Madison Wisconsin. Dus ‘s avonds hebben Matt en ik even een stevige longboard sessie gehouden. Ik ben blij met mijn nieuwe pareltje. Hoe ik dat ding mee naar Nederland ga krijgen is nog een tweede. Maandag vertrok Matthew alweer naar huis, naar Londen.

Woensdag avond. Dyl kwam om tien uur vers het vliegtuig uit gerold de deur binnenwandelen. Na een douche, de juiste kleding en de nodige maquillage. Want dat is wat meisjes doen voordat ze opstap gaan, hebben wij de taxi gepakt naar Brooklyn, op naar een besloten feest van Jay-Z. We belandde in een dodgy buurtje. Totdat wij de poorten van het terrein van Liberty Warehouse op pier 41 door liepen. Ik heb de locatie voor mijn huwelijksfeest alvast gevonden. Een leger aan bewaking om uberhaupt binnen te mogen komen stond op ons te wachten. Eenmaal daar doorheen gekomen werden wij in een golfcar 15 meter verder gereden, dat hadden we wel kunnen lopen hoor meneer. Er werden foto’s en filmpjes gemaakt van onze entrée en eenmaal binnen hadden we prachtig uitzicht op het vrijheidsbeeld. Om 12 uur ging het nieuwe album Magna Carta Holy Grail on air. Er mocht gedanst worden. Jay-Z, Busta rhymes, Beyonce en de hele mik mak was van de partij hoor. Gelukkig poepen zij ook gewoon en ben ik nuchter en Nederlands.

4th of July. Half negen ‘s avonds. De lift bracht ons naar de 51ste verdieping. Even had ik het gevoel alsof iemand op ‘het bovenste groene knopje’ uit Abeltje had gedrukt. We kwamen in een enorm penthouse terecht met een terras waar je u tegen mocht zeggen. Uitzicht om slechts van te dromen. De band speelde jazzy deuntjes, opa had het prachtig gevonden. Ik vermoed dat de eigenaar van deze woning (lees: 20 miljoen waard) in zijn vorige leven een ekster is geweest; alles wat glimt werd mooi gevonden. Om half 10 was het vuurwerk. Een bijzondere belevenis. (zie video)

Afgelopen vrijdag had ik een shoot voor Bambi Magazine. We schoten in lingerie in ongekende hitte in Central Park. ‘’ Lose te bra’’. Oke. Nou, daar gingen we weer. De voorbijgangers ook maar gelijk een prettige dag gewenst. Gutte gut. Het was een leuke dag en het team was gezellig, ‘s avonds om tien uur thuis. En om en nabij de 60 minuten onder een ijskoude douche gestaan.

Vandaag ben ik met Milou en Nicole naar Coney Island geweest. My God. Als je last hebt van een minderwaardigheidscomplex raad ik je aan om daar even heen te gaan. Wat een figuren. Zonder Coney Island zou The Coca-Cola Company niet meer bestaan. Cola, Suikerspinnen, hotdogs, noem het op. Een vettaks zou niet een heel slecht idee zijn Obama… Ik ben ook de zee niet in geweest, bang om een epidemische ziekte op te lopen. Leuk om geweest te zijn, nog leuker om weer terug naar Manhatten te gaan. Vanavond sushi besteld en despicable me gekeken met Milou en Nicole.

Ik krijg overigens bijna een kale plek op mijn hoofd omdat ik hier dag en nacht met een koptelefoon op door de straten loop te swaggen. En met mijn nieuwe longboard onder den voeten is het hele plaatje compleet. Ik begin het New Yorkse leven steeds meer te begrijpen. Tevens heb ik al 4 keer te horen gekregen dat ik moet gaan acteren. Als iets een slecht idee zou zijn is dat het wel, maar ik heb deze mensen in hun waarde gelaten. Ik neem de gemiddelde Amerikaan graag met een pak zout.

Ik geloof dat dit kleine meisje met grote avonturen weer klaar is met het zo kort en bondig mogelijk schrijven van mijn anderhalve week. Klaar om lekker te slapen.

Voor jullie overseas een fijne dag!!

XXX

  • 07 Juli 2013 - 09:12

    Corinne Kersbergen:

    Awesome!!!!!

  • 07 Juli 2013 - 14:38

    Muis:

    Te leuk allemaal!!!! Heel trots op je xxxxx kus

  • 07 Juli 2013 - 16:08

    Mama:

    Schatje wat heb ik weer genoten van je verhaal,
    maar..... ok dan, als je niet wil acteren ga dan maar schrijven....oh ik zou zo graag af en toe om een hoekje willen kijken daar. Je doet wel voorzichtig op dat longboard hoor, wil dat je heelhuids terug komt! ( JA MAMA ). Geniet maar lekker hoor van alle leuke en rare belevenissen......
    HVJ heeeeel de wereld vol en weer terug. XOXO

  • 07 Juli 2013 - 16:20

    Jezus:

    Heerlijk te lezen! echt helemaal prachtig.
    Wij zijn vandaag de hele dag op de boot geweest en door amsterdam gaan varen. Hier is het eindelijk ook lekker weer met bijbehorende temperatuur...
    Enjoy snoes! en alvast een fijn volgend weekend gewenst :D:D
    xx

  • 08 Juli 2013 - 15:47

    Lidy Kersbergen:

    Lieve klein dochter,
    Wat heb ik weer genoten van je verhaal. Ja ik ga er echt even rustig voor zitten en
    zie het allemaal voor me. Het weer is in Mokum opperbest en toen papa en mama mij
    vroegen voor een boottochtje Amsterdam heb ik niet lang na hoeven te denken.
    Het was echt een dag met een gouden randje. Echt genoten!
    Nu schatje doe jij dat ook nog maar lekker.
    Dikke knuffel van je oma I love you turtle

  • 11 Juli 2013 - 02:56

    Aireen:

    Fantastisch verhaal weer Eem! Wat maak jij veel leuke bijzondere dingen mee, geniet er van snoesje!
    Love you xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Amy

Hierdoor kunnen jullie altijd met mij mee reizen! x Amy

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 17962

Voorgaande reizen:

21 Juni 2013 - 30 November -0001

Gypsy

Landen bezocht: