Kittige lingerie en heavy make-up - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amy Post - WaarBenJij.nu Kittige lingerie en heavy make-up - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Amy Post - WaarBenJij.nu

Kittige lingerie en heavy make-up

Door: Amy Post

Blijf op de hoogte en volg Amy

02 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Afhaken is toegestaan.


Daar stond ik dan; mijn twee stuks handbagage, mijn koffer van 24 kg schoon aan de haak en ik. Nee, niet alleen ik, maar ook mijn hele achterban was mee naar Schiphol. Nadat ik mijn koffer had gedropt, hebben, hou je vast; Val, Soof, Eline, Irene, Marlein, opa, oma, papa, mama en ik nog een sappig sapje gedronken.
Mijn vriendinnen spelen een zeer grote rol in de verklaring waarom ik nou precies met twee stuks bagage liep te slepen. Weet je wat het is. Ze zijn gewoon te lief, mijn vriendinnen zijn te lief en ik sleep daarom graag een extra tasje met mij mee. Want zo had ik van Irene, Marlein en Maud een foto album gekregen, van Soof een mooi armbandje, van Irene een schattig zelfgemaakt schilderijtje, van Roos een sleutelhanger en van Sas, Eline, Irene, Marlein en Maud een super mooi zilveren kettinkje. En als kers op de slagroom kreeg ik van Val nog een cadeautje mee die ik alleen in het vliegtuig mocht openen, spannend! Na een drankje was het tijd om de duane door te gaan. Ik weet niet waarom, maar ik vond het opeens lastig om al deze leukjes in Amsterdam te laten. En ja, ik pinkte een traantje weg. Inmiddels toen ik in het vliegtuig zat en het teken stoelriemen vast uit was heb ik Val's cadeautje erbij gepakt. Gelukkig zat ik in mijn eentje op een rij, traanbuizen deden hun werk. Maar vind je het gek als je een Valerie & Amy Pakket; 3 pagina's volgeschreven met lieve woorden + 3 pagina's met alleen maar foto's, en niet te vergeten, Val's dierbare joy armbandje krijgt? Ik niet.

Genoeg sentimenteel gedoe, tijd voor wat actie in de taxi naar het hotel in Florence. Snel ingecheckt en kamer 314 opgeeigend. Tijd voor een slaapje want het was inmiddels al 01.00 uur en de calltime was ook niet voor de poes; 7 uur. Deze shoot was voor Triumph lingerie. We schoten in het 5 sterren hotel J.K. Place Florence (nee, niet het hotel waar ik verbleef, nee). Hairdo? Veel extensions, slag en wat krul om een weelderige haardos te creëren. Make-up? Fijn blushje op de wangen, nodige lagen mascara, smokey yes en een lekker lipglosje, omdat er nog niet genoeg op zat. Kleding? Die was schaars (lees: String, push-up bh, sieraden en hakken). Het was enig om te doen hoor, maar als jij daar in je strIngetje door het hotel huppelt terwijl de gasten en obers bijna een hartverzakking krijgen of dat de fotografe 3 hetero assistenten had waarvan 1 mij van alle hoeken heeft gefilmd, zou je het je wellicht en enigszins kunnen voorstellen dat ik het af en toe iets wat ongemakkelijk vond. Maar oké, dat mag de pret niet drukken. Het was een leuke dag en we hebben tot 19.30u doorgeschoten. Daarna zijn we met het hele team uiteten geweest in een pittoresk typisch Italiaans restaurantje. De volgende dag weer het zelfde liedje. Weer een hele lange dag vol stringetjes en andere kittige dingetjes. Het team ging 's avonds door naar een ander plaatstje voor de volgende shoot. Ik had mij voorgenomen om een lekker wandelingetje door de stad te maken, maar tevergeefs. Mijn benen stonden na 2 dagen ieder a 13 uur werk het niet meer toe, dus om kwart voor 10 gingen bij mij de lichten uit. Bliep bliep, daar ging de wekker alweer. het was 04.30. Douchen, aankleden, de spiegel vermijden, koffers pakken, uit checken en de taxi pakken naar het vliegveld. 70 minuten vertraging. Toen wij uiteindelijk bijna op de bestemming Londen waren aangekomen vond de piloot het blijkbaar nodig om nog eerst 40 minuten boven Brighton rondjes te blijven vliegen. ''Wat doe je zoal?'' ''Ja, ik vlieg rondjes, heel veel rondjes, elk rondje is anders''. Gevolg? Amy Post totaal gedesoriënteerd en slightly licht in het hoofd.

Goed, ik had het niet verwacht maar ook ons toestel was veilig aan de grond gekomen. Hey London. Koffer van de band gesleurd en de Gatwick express genomen naar Victoria Station. Daar begon het leukste deel van de reis. Tante eems , een klein meisje uit Nederland, die met een huge ass koffer alle trappen, roltrappen en mensen moest trotseren. En als je je afvraagt of er een knappe, sterke, gespierde, good looking man met een fijn brits accent mij kwam helpen met mijn koffer, is het antwoord kort; 1 woord, 3 letters; NEE. Snel even een weekpas op mijn oyster card gezet en toch trap op, trap af, trap omhoog, trap omlaag, ene tas op mn schouder andere tas in mijn hand, koffer aan mijn zij, koffer op mijn rug, koffer op zijn kop, en uiteindelijk, ik kwam onder de grond vandaan bij mijn halte: Queenspark. Kwartier gelopen om naar mijn huis te gaan. En ja, er was niemand thuis, en nee, dat stond me niet aan. Uiteindelijk met een driver en me hebben en houwen naar het bureau gegaan waar ik dan uiteindelijk rond half 3/3 uur aan kwam. En wat was het heerlijk om daar Odile's koppie te zien zitten. Oldy is mijn roomie, die de sleutel had van mijn huisje. We hebben even wat geluncht, boodschapjes gedaan en avonds hebben we een lekkere obergine maaktijd in elkaar geflanst. Efi, mijn booker belde mij 's avonds met de mededeling dat ik de volgende dag 3 castings had en dat ik daarna door zou vliegen naar Munchen voor een 2 daagse job. Okketok, tante eems neemt weer de benen en gaat naar Munchen.

Woensdag avond 20.00u zat ik alweer met mijn hoofd in de wolken. Uiteindelijk na een goede reis kwam ik rond 12 uur aan in het hotel, wat tamelijk mooi was. Lekker geslapen en om 8 uur het ontbijt genuttigd. 5 voor 9 stond ik in de studio, waar ik zonder dat ik het toen nog wist, de komende 14 uur zou bivakkeren. Het was allemaal enig, maar mijn geduld werd bijzonder op de proef gesteld. we hebben in 14 uur tijd, stoelriemen vast, 3 beelden geschoten en ik heb non stop in de make-up gezeten die dag. Oke, nu jok ik, want ik heb een half uurtje lunch pauze gehad. (beelden zie je hieronder). 's morgens had ik al plannen gemaakt met Loni, de make-up artiest, om nog een drankje te doen 's avonds op het Oktoberfest, maar daar is het niet meer van gekomen helaas. Ik heb alleen de dronken, in lederhosen gehesen mannen vanuit de taxi kunnen aangapen. om half 12 's avonds lag ik knock-out in bed. Volgende dag was de calltime 08.00u want ik moest om 17.00 het pand verlaten. Als klapper op de vuurpijl had het team voor mij het beest Chekko besteld. Een monster van ruim 1 meter 80 stond mij vanuit zijn kleine kooitje aan te gapen. Vleugels zo groot als die van een draak, poten die je ook klauwen kon noemen, een snavel zo groot als die van een zwavelborsttoekan. Nee dames en heren, ik heb het hier niet over een pietluttig grasparkietje. Ik spreek hier over een Papegaai. Ik vond het angstaanjagend, maar niks is mij te gek. Ik deed maar gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je geschminkt in een mannenblouse met stropdas en een enorme vogel op je schouder moet poseren voor een camera met daar achter een team van 10 man. No point. Ik raakte zowaar bevriend met het beestje en ik zette hem op mijn rechter onderarm. Toen mocht ik een trucje met hem doen. Ik moest mijn arm vanaf mijn ogen naar beneden laten vallen tot mijn heup. Dit zorgde er voor dat Chekko een shockie kreeg en zijn draken vleugels uitspreidde en zijn klauwen stevig in de mijne zette. Enig, echt enig was het om te doen, en ik heb er zo waar spierpijn aan overgehouden! Uiteindelijk zat ik om half 6 in de taxi naar het vliegtuig. God zij gedankt en geprezen dat deze dame een goed stel werkende hersenen heeft die al hadden bedacht dat ik te laat zou komen op het vliegveld en mij dus al had ingecheckt de vorige avond. Want ja, het was Oktoberfest en dat betekende dubbel zo veel verkeer. De taxi dude en ik stonden shocking klem wat maakte dat ik pas om half 7 op het vliegveld was terwijl mijn vlucht om 7 uur ging. Duane doorgesjeest, paspoortcontrole doorgerend, maling aan de regels. Eenmaal bij de gate, uiteindelijk 70 minuten vertraging! Hartkloppingen en een hoge bloeddruk voor noppes. Gister avond terug in Londen, ik heb zelden zo lekker geslapen. 12 uur lang. Vandaag ben ik met Iris op stap geweest, opzoek naar all stars voor haar. Tevergeefs, het mocht niet baten. Toen zijn we maar neergesteken in Hyde park, want we hebben zowaar een Indian Summer in Londen. 's Avonds op Portobello Road sushi gegeten en met Rachel gemeet. Nu lig ik lekker op bed, morgen weer een nieuwe dag. Slaap lekker, hasta la vista en tot ziens.

Liefs,
xx

  • 01 Oktober 2011 - 22:42

    Mamagaai:

    Schatje! heerlijk wbj verhaal. xxxxxx

  • 02 Oktober 2011 - 09:34

    Angelina:

    Hey lieve Amy,

    Wat een goed verhaal. Wat kan je het leuk opschrijven. Ik ga je volgen hoor.

    Heel veel succes met alles, en je bent een dappere dodoo. Echt super van je!

    Xxx

  • 02 Oktober 2011 - 09:36

    Angelina:

    Oja...en super-stoer!!!

  • 02 Oktober 2011 - 11:06

    Romy:

    Snoes! Wat super om te lezen...had je verhalen natuurlijk al gehoord maar hoe je het nu weer neerzet: Fenomenaal! :D I<3U

  • 02 Oktober 2011 - 22:08

    Lisa Vermeij:

    Wat leuk om te lezen! En wat een druk schema, 3 vluchten in 3 dagen! Super stoer dat je dat allemaal alleen doet! Haha dat verhaal over sjouwen met koffers komt me bekend voor! Ik had gelukkig een Britste student die mijn koffer (26 kg) 3 trappen omhoog wilde sjouwen!

  • 02 Oktober 2011 - 22:08

    Lisa Vermeij:

    Wat een coole foto's trouwens! Vind die met het rode haar erg mooi.

  • 03 Oktober 2011 - 10:46

    Willemijn:

    Hee Amy!!

    Ik zie in ene een berichtje in mijn mailbox staan dat je een nieuw verhaaltje had gepost. Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat het fulltime modellenleven je nu al bevalt! Succes met alles. Doe London de groetjes van mij! Hoelang blijf je daar? Want ik ga London binnenkort een bezoekje brengen. :)

    Liefs, Willemijn (ex-SPS-er)

  • 03 Oktober 2011 - 13:34

    Opa En Oma:

    lieve Amy,
    Wat hebben wij genoten van jouw verhaal ! Volgens Opa kan je er een boek van maken. Een hele dikke knuffel. xxxxxxxxxx

    l

  • 05 Oktober 2011 - 18:38

    Spsgaai:

    Kanonnen wat een verhaal haha, ik spreek je via de mail even xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Amy

Hierdoor kunnen jullie altijd met mij mee reizen! x Amy

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 17971

Voorgaande reizen:

21 Juni 2013 - 30 November -0001

Gypsy

Landen bezocht: