Marrakech! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Amy Post - WaarBenJij.nu Marrakech! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Amy Post - WaarBenJij.nu

Marrakech!

Door: Amy Post

Blijf op de hoogte en volg Amy

28 Oktober 2008 | Marokko, Marrakesh

Hey allemaal,

Op dit moment zit ik samen met Xaviera op onze kamer. De Riad is echt su-per leuk, lief en huiselijk.
We zijn verwelkomt met lekkere thee en daarna hebben we heerlijk gegeten.

Op het moment dat we het vliegveld uit stapten waren we al in een andere werdeld. Overal leuke tegeltjes en arabische letters achtig iets. We zijn met 2 taxi's naar het grote plein gereden: Djemaa el Fna (zo uit mijn hoofd). Daar moet je overdag uit kijken voor 3 dingen: Apen, slangen en henna. Voordat je het weet mag je dokken omdat iemand een aap boven op je hoofd plant. Ook ben ik er achter gekomen dat de ogen hier erg makkelijk en sneaky met ons mee glijden. het is best goed voor je ego want om de seconde wordt er: 'aaah, ca va mon amie?' geroepen. De geuren van de gerookte vleeswaren en de muziek waren zo apart op het eerste gezicht. Het leek net even of ik droomde.

Verder heb ik er nog niet zo veel van mee gekregen omdat het weer gewoon echt 'blegh' is. Hopelijk is dat morgen anders.

Nou guys, ik ga even douchen in onze badkamer zonder deur. hahaha!

Xoxo.
(ben trouwens errrrg blij dat ze hier wi-fi hebben. echt super! hij werkt nog best snel ook. *klop,klop*)

  • 29 Oktober 2008 - 00:13

    Mama:

    Ha Habibi, wat heerlijk om te lezen dat de reis goed is gegaan en dat Chambres D'amis zo gastvrij is. Aan de foto's te zien is het inderdaad een hele andere wereld dan dat wij gewend zijn, het ziet er wel heel gezellig en knus uit. Kijk je wel uit voor apen, slangen en ander kruipende beessies daar op dat plein? Ben benieuwd wat jullie ontbijtje is. Ik zou er echt wat voor over hebben om even stiekem om een hoekje te kijken. Wel balen dat het weer niet meewerkt, maar misschien schijnt morgen het zonnetje. Hebben jullie al een schema hoe de week gaat verlopen of wordt dat per dag bekeken? Ik ben vanavond met Edith 'even' een kopje koffie gaan drinken in de Eendracht, daar waren Heid, Bert, Anita L en nog een vriendin van Heidi. Kopje koffie drinken hebben wij iets laten uitlopen en ben net pas thuis.
    Schatje als je dit leest hoop ik dat je lekker geslapen hebt in je Marrokaanse bedje. Sms je morgen nog een keertje als dat lukt? Kijk maar hoor niets moet. Geniet en neem alle indrukken goed in je op, vergeet alsjeblieft geen foto's te maken, wij zijn zoooo nieuwsgierig!!
    Hou van je en ben BERE trots op je!! Dikke knuffel van ons allemaal.

    XXXX Mama XXXX


  • 29 Oktober 2008 - 07:32

    Rachel:

    Amyyyy, echt super leuk! Ben benieuwd alweer naar je volgende verhaal, haha. Geniet er maar lekker van! Kusjes

  • 29 Oktober 2008 - 08:16

    Shirley:

    Hee Stoere Amy,

    Lekker geslapen daar of heeft Xav je wakker gehouden met het zagen van bomen in haar slaap ;)
    De kamer ziet er knus uit met het nisje.

    inmiddels zullen jullie wel al de planning hebben voor de aankomende dagen en zit je mis al in de make-up. We zullen in ieder geval allen gekluisterd aan je wbj,.nu zitten als een goede serie om je volgende verhalen en beelden niet te kunnen missen.

    Kus

  • 29 Oktober 2008 - 08:31

    Merel:

    Goedzoo meid!
    kijk maar uit voor alle allamagalla boys
    maarre, het ziet er netjes uit..!
    Veel plezier meid, ik vind het harstikke goed van je dat je dit doet, ben trots op je!
    Dikke zoeen

  • 29 Oktober 2008 - 09:05

    Romy:

    hay schatje,
    sorry dat ik gister zo slaperig was! Lag namelijk al te slapen toen ik het overweldigende geluid van skype hoorde dat we een 'beller' hadden :D. Ben blij dat ik je toch nog even gesproken heb en dat alles naar je zin is. Het hotel ziet er idd gezellig uit, maar hoop dat het ook schoon is?! :-)

    Ik zal een zonnetje voor je bestellen voor als je op de kameel zit want strax vindt hij van niet! ;-)

    Ik zal je op de voet volgen en alle kleuren en geuren zal ik aan mijn verbeelding overlaten...

    XOXO

  • 29 Oktober 2008 - 11:56

    Valerie:

    Aaaaah! Wat superleuk! Klinkt echt heel gaaf! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen. Heel veel plezier meid! ik ben trots op je!
    xxxx Valerie

  • 29 Oktober 2008 - 13:03

    Valerie De Rode!:

    Lieve lieve snoes,
    Wat heerlijk en geweldig klinkt het allemaal!! Ik hoop dat het weer opklaart en dat je het de hele tijd nog geweldig hebt!! Ik ben trots op je hoor!!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!
    Dikke knuffelkus(L)!!
    XXXXXXXXXXXXXXX
    P.s we hebben nog geen cijfers van engels en filosofie terug..:s

  • 29 Oktober 2008 - 13:34

    Fleur (Hlz):

    Hey eempje!:D

    Wat cool zeg allemaal! idd wel oppassen voor de apen en beestjes:P

    I'm so proud of youuu!!
    Have fun!

    XoXo

  • 29 Oktober 2008 - 14:10

    Rarara:

    Een fotomodel en een kamelendriver lopen met een kameel in de woestijn en zij merken dat het beest naar links trekt. De kamelendriver ziet in de verte een "kamelengarage" en loopt er heen. De kamelen monteur vraagt wat er aan schort en de Kamelendriver vertelt aan de kamelenmonteur dat de kameel met het lopen naar links trekt! "Oh, laat het fotomodel er maar afstappen en zet u hem maar op de kamelenbrug." De kameel wordt op de brug gezet, de monteur pakt 2 bakstenen en slaat ze tegen elkaar met de ballen van de kameel er tussen. Het dier vliegt als een raket kaarsrecht door de woestijn. "Zoooo dat is klaar!" deelt de monteur mee. "Ja, maar...." vraagt de kamelendriver, "hoe krijg ik nu mijn kameel terug?" Monteur: "Gaat u ook maar even op de brug staan!"

  • 29 Oktober 2008 - 14:28

    Willemijn:

    Heey Amy!!
    Het klinkt allemaal geweldig.. Het moet vast een mooi land zijn en idd heel anders dan hier in Nederland. Grappig om mee te maken. Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben! Goodluck bij de shoots. En ik houd de site in de gaten :D

    dikke knuffels vanuit het koudeee Nederland

  • 29 Oktober 2008 - 14:45

    Opa En Oma:

    Hoi Snoozy,
    Wij hebben genoten van je verhaal.
    Weet je Amy als we vroeger in een winkel waren zei ik ook altijd tegen jou, kijken met je ogen en niet met je handen. Dus, dat geldt ook voor de mannen daar.
    Maar zonder gekheid wat een belevenis. Wij zouden best een dagje met je mee willen
    Alleen opa ziet de kamelenmonteur niet zo zitten ha ha !
    Vandaag is het hier schitterend herfstweer met veel zon. Wij hopen, dat bij jullie het weer ook een beetje beter is!
    Dikke kus.

  • 29 Oktober 2008 - 18:03

    Muis:

    I love you habibi!!!.. (L) xxxx Veeel successxx

  • 29 Oktober 2008 - 18:05

    De Kers:

    Je verhaal leest weer helemaal te gek...wat maak je toch een hoop mee.
    Ik ben nog nooit in Marokko geweest :-) maar ben nu zo enthousiast geworden dat ik morgen meteen even naar Gouda ga....daar schijnt ook iets met Marokko te zijn.....

  • 29 Oktober 2008 - 18:13

    Rara2:

    Een Marokaan en een Belg zijn aa het shoppen en gaan bij de Wibra onderbroeken kopen. De Marokaan koopt er 7 en de belg 12. Waarom koop jij er 7 vraagt die Belg. Nou: maandag, dinsdag, woensdag....zegt die Marokaan, maar waarom koop jij er 12? Zegt die Belg: Januari, februari, maart.....

  • 29 Oktober 2008 - 19:54

    Ireentje:

    Eeeem!
    Wat leuk zeg! Apen en slangen...die lopen gewoon los rond daar!?!?!
    Zooo hee...dat lijkt me echt grappig, maar ook heeel eng!
    Drol, nog een keer heeel veel plezier, ik ben blij dat t tot nu toe er goed uit ziet alles, behalve t weer natuurlijk...maar je bent iniedergeval veilig daar enzo:D
    Dikke knuffel!! En tot volgende week!!
    Xxxxxxx(L)

  • 29 Oktober 2008 - 22:54

    Mama:

    Hi lekker ding, vanmiddag lekker even je stem gehoord. Ben benieuwd wat jullie vandaag nog verder hebben gedaan. Zijn jullie in Marrakech gebleven? Wennen alle mooie indrukken al een beetje of is het nog steeds alsof je droomt.
    Heb je al vuurspuwers gezien? Nou schatje, slaap lekker vannacht in je gezellige nisje.
    Doe je iedereen de groetjes van mij?
    HVJ.XXXXXX MAMA XXXXXXXX

  • 30 Oktober 2008 - 05:46

    Tessa:

    Hee Amy, wat supeer!
    Ik kijk al uit naar je nieuwe verhaal.
    Nog heel veel plezier.

    xx

  • 30 Oktober 2008 - 09:38

    Sophie@school:

    Ziet er eh.. lekker uit!:PHIHI

  • 30 Oktober 2008 - 18:57

    Big Bear:

    Loves you

  • 30 Oktober 2008 - 22:36

    Mama:

    He schatje, heel raar, ik krijg via mijn mail dat jij een nieuw bericht hebt geplaatst met de eerste regels maar als ik dat open dan krijg ik je dit bericht. XX Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Amy

Hierdoor kunnen jullie altijd met mij mee reizen! x Amy

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 18058

Voorgaande reizen:

21 Juni 2013 - 30 November -0001

Gypsy

Landen bezocht: