2 days, 2 stories - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Amy Post - WaarBenJij.nu 2 days, 2 stories - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Amy Post - WaarBenJij.nu

2 days, 2 stories

Door: Amy Post

Blijf op de hoogte en volg Amy

31 Oktober 2008 | Marokko, Marrakesh

Bonjour everyone,

Op het moment lig ik lekker in mijn marokkaanse bedje met een kruik aan het eind van mijn bed te luisteren naar 1 van de heerlijke muziekjes van Xaviera.

Gister zijn we rustig aan begonnen en dus ook lekker rond een uurtje of half 9 opgestaan en heerlijk ontbeten op het dak met een zonnetje. Daarna zijn Xav, Edel en Chris naar de Souks gegaan toen Sandra mijn haar ging indraaien voor een 'foezel woezel' effect. And if it was foezel woezel. Ik werd omgetoverd tot een meisje met een coole avro. Echt super vet. In de loop van de middag lekker 3 beelden geschoten die er vrij snel op stonden. Daarna, rond een uurtje of 6 zijn we met zijn 5en naar de Souks gegaan. Men, what a happening. Alles loopt, rijdt, roept en komt op je af. Ik vond het in het begin even wennen hoor. Die kleine straatjes, winkeltjes en als je niet op let lig je plat op de weg omdat je wordt aangereden door een scootertje, fiets of platgewalst door een stelletje ezels. Na een tijdje begon ik toch wel een beetje te wennen. Na de souks en wat onderhandelingetjes voor de tas van Edel (wat trouwens gewoon een spel is om te doen) zijn we onze 4wheel drive jeep van 3 bij 4 op het vliegveld gaan ophalen. Daarna zijn we naar Keshmara gereden, een heel leuk restaurantje op Mohammed V Avenue (als ik het goed heb). heerlijk gegeten en lekker geslapen.

Vannochtend ging het wekkertje om een uur of kwart over 5. De volgeltjes waren al aan het fluiten en het gebed was net geweest (wat je echt super goed hoort 's nachts).We hebben met zijn 5en een heuze volksverhuizing weten te creeren. Op de weg naar de auto moesten we over het Djema el Fna, wat zo mooi en rustig was in de vroege uurtjes. 's avonds en overdag is het echt een soort van chaos met allemaal kraampjes, mensen en cobra's. Oh, en de zielige aapjes aan touwtjes niet te vergeten. We zijn zo'n 60 km van Marrakech weg gereden naar de voet van het Atlas gebergte. Heel mooi en de dorpjes zijn super primitief en de kindertjes heel lief en schattig. Langs de weg werd ik opgemaakt en werd mijn haar gerestyled van de dag daarvoor, het was erg koud... 8 graden dus ik had een lekkere warme deken om mij heen. Daarna heb ik mij omgekleed in een soort van blauwe koker. Zo'n geval wat ze zegmaar ook gebruiken bij honden trainingen waar jij dan je hondje door heen moet laten lopen. Dit was tegelijkertijd ook ons 'mee neem' toilet geworden.Zo ging het 7 outfits door op verschillende plekken. Ik ben heel was uitgelachen vandaag hoor. De mensen keken hun ogen uit, want wie was dat vreemde meisje met dat pluizige haar, die blote benen en die hoge hakken? Daar zien ze niet veel meer dan een hoofddoek, of in iedergeval hun bedekte vrouw en hun ezetje strekje. Geen 1 voorbij gangen ging voorbij zonder even te kijken en te lachen met hun ogen die opeens dikke glanzende pretoogjes waren. Op 1 plek hebben we ook heel cute 5 meisjes gehad die ons mandarijntjes kwamen brengen. Heel lief en schattig. OOk hebben we 1x 2 iets wat minder schattige jongens gehad die zegmaar ehm. najaa.. ach laat maar. Ik hou het er wel bij dat Chris, Xav en Sandra ze op een afstand hebben gehouden. Maargoed. Toen we door de setjes heen waren zijn we terug naar de riad gegaan waar ik even met mama heb geskypt.Daarna naar de drukke souk waar ik echt een shocking bedelaar achtige man heb gezien. Mijn maag keerde even om toen ik 1 of ander bloederig flubbetje uit zijn buik zag komen.... heel zielig maar ook wel vies. Maargoed, we kunnen er niet veel aan doen. Op de souk heb ik een hele mooie tas gekocht met allemaal soort van munjes en zilvere dingetjes erop en nog iets voor thuis. Net hebben we couscous gegeten, echt lekker. Maar nu ga ik toch wel slapen hoor. Morgen weer vroeg op.

Dikke knuffel en hartstikke bedankt voor de lieve reacties, echt suuuuuper lief allemaal! Ik ben benieuwd wie 'Rara' toch is. Heb erg gelachen om de moppen hoor Opa of Marting ;)! Nou, ik doe even een kus in de lucht voor iedereen. Xxx van 2500 km verderop in een compleet andere wereld.

  • 30 Oktober 2008 - 22:58

    Amy Post:

    Ik zie nu pas wat een verhaal heb geschreven. Sorry! hihi.

  • 31 Oktober 2008 - 07:43

    Mama:

    Schatje, je hoeft geen sorry te zeggen! Wat een prachtig verhaal, wat een indrukken, wat een totaal andere wereld. Kan mij best indenken dat het voor hen een hele gewaarwording is om de crew van EG te zien werken.
    Heerlijk om gisteren even je stem te horen, lang leve SKYPE.
    Balen dat je fototoestel het heeft begeven.
    Ben benieuwd naar je tas.

    Room is net vertrokken naar Straatsburg met Claudia, ze rijden langs R'dam daar pikken zij Madelein op en tuffen dan door naar Wen. Is best wel ver, zo'n 700 km. Zondagavond komen zij weer thuis.
    Dion heeft voor zijn belangrijke engelse toets een 6.7 gehaald, hij viel hier bijna van zijn stoel. Nu nog 4 pnt dan heeft hij zijn P.
    Papa zijn mond gaat goed gelukkig.

    Nou kanjer, op dit moment zullen jullie al hard aan het werken zijn, ohja... geweldig die "kleedkamer".
    Iedereen de groetjes daar en voor jou een heeeeeeeeeele dikke vette knuf. Hou van je schatje!!!!!!!!!!!!
    XXXXXXXMAMAXXXXXXXXXXX


  • 31 Oktober 2008 - 07:48

    Shirley:

    Een heel verhaal maar geen seconde gehad dat ik mijn aandacht en interesse in je verhaal verloor ;)
    klinkt als een heel jaar aan belevenissen en hoop dat je snel wat extra beelden erop kunt deponeren van de omgeving.

    Geniet van weer een dag vol nieuwe ontdekkingen al zijn ze soms minder plesant dan dat je oog zou willen.
    Dikke kus

  • 31 Oktober 2008 - 07:50

    Shirley:

    Lees net in het verhaal van je mama dat je camera je in de steek heeft gelaten rot zak.

  • 31 Oktober 2008 - 07:51

    De Kers:

    Wat een belevenissen....leuk hoor (en idd een andere wereld...)
    Hou je vooral niet in, je verhalen lezen heerlijk weg en geeft een goed begin van de dag...

  • 31 Oktober 2008 - 09:08

    Valerie, De Blonde:

    Wat een lekker verhaal weer, ik geniet er echt van! Geweldig lijkt me het daar en echt een hele andere wereld!! Nog heel veel plezier daar! Loveyouuuu!
    xxx Valeriee

  • 31 Oktober 2008 - 12:00

    Mama:

    GAVE FOTO'S!!! GAVE TAS!!! (mag ik toch wel een keertje lenen?? (ben toch je allerliefst mama)
    XX

  • 31 Oktober 2008 - 14:36

    Merel:

    Hahahahaha die reactie van je moeder! Prachtig!
    je ziet er ook met krulletjes goed uit eem!
    ben benieuwd wat die minder plezante jongetjes hadden gedaan..
    gelukkig gaat het allemaal goed met je!
    ik sprak je vanochtend half op msn.. dat ging niet helemaal goed, ik kreeg niet door wat jij zei namelijk..
    maar hopelijk ben je snel weer online of kunnen we even skypen!
    Gelukkig ben je met Xav enz. ik denk dat je daarmee enorme lol beleeft!
    Nou meid ik kijk uit naar je volgende lange verhaal! want ze zijn harstikke leuk om te lezen!
    Doe je voorzichtig!
    Dikke zoen en een enorme knuffel van Mereltje.

  • 31 Oktober 2008 - 14:55

    Deb:

    Hey Am,

    LEuk dat je het zo leuk hebt daar ! Ik vond het er ook een hele beleving en af en toe heel vermoeiend ;vooral dat afdingen en het aan je zittn en zo maar oook echt een andere wereld.Geniet van wat je ziet.. tot snel...

    KUS deb

  • 31 Oktober 2008 - 15:02

    Maaike:

    heee Amy!
    wouw! gaaf hoor! wat een belevenis!
    en erg mooie tas en geweldige haren op die foto's!
    nog heel veel succes en plezier! kusjes Maaike

  • 31 Oktober 2008 - 16:14

    Saskia.:

    Wat een geweldige verhalen eem!:D
    Echt heel leuk om te lezen hoe je het daar hebt,
    en hoe het daar is!
    Geniet er nog maar lekker van,
    en tot volgende week:D:D.
    Dikke kus. X.

  • 31 Oktober 2008 - 17:01

    Val&Ireen:

    Lieve Marokkaan,
    Wat een leuk verhaal weer! En heerlijke foto's! We vinden het zo knap van je...en zijn heel erg trots op je!
    Dikke kus voor ons modelletje:D
    Heeeel veel plezier nog!
    Xxxxxxxxx(L)

  • 31 Oktober 2008 - 18:38

    Willemijn:

    Heeeyy Ampje..
    ik ging je net krabbelen haha maar het ging even een beetje fout. dus let daar maar niet op ;)
    Het is weer een leuk verhaal. Echt indrukwekkend wat je allemaal meemaakt. Amy op avontuur ! Nou ik houd de site in de gaten .. leuke foto's trouwensss !! love the hair hahah.
    Ga lekker slapen en succes deze dagen!

    dikke kus van Willemijnnnn

  • 01 November 2008 - 16:57

    Desiree:

    Hoi hoi,
    Wat een belevenissen. Die verkleedkamer is echt een giller. Moeten jullie erin houden!

    Geniet maar van alle indrukken en het naar ik aanneem inmiddels mooie weer. Hier is het brr.koud en sinds een paar uur weer typisch hollandse regen.

    Nog veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's.

    Dikke kus,
    Desiree

  • 01 November 2008 - 21:46

    Anita:

    hoi amy.
    wat en ervaring he ?
    maar hoor dat je het wel te gek vind allemaal he !
    nog top dagen daar zie je weer gauw.
    kusje van jos anita.

  • 01 November 2008 - 22:47

    Mama:

    Hi schatje van me, voorlopig even geen wi-fi voor je. Als je dit leest ben je weer terug in het regenachtige Marrakech. Ben zo benieuwd hoe Ait Ben Haddou is. Zo te horen heel primitief wat een avontuur..5 uur met een jeep door het Atlas gebergte dwars door de bush bush, doe het jullie niet na hoor. Hoe heeft jullie leemhutje geslapen? Hopelijk schijnt daar de zon wel. Ben zooo benieuwd naar die beelden die jullie gaan schieten. Sla alles goed in je op en GENIET van alles. Volgende week zit je weer aan de engelse woordjes.
    Romy heeft het ook erg gezellig in Straatsburg, hotel midden in de winkelstraat maar......raad? Op 1 novenmber zijn alle winkels dicht daar ( zaterdag) vanwege allerheilige, whow Room baalde echt.
    Papa en ik hebben zijn vanavond met Laurens en Patries uiteten geweest bij restaurant SingSing, was erg gezellig en hebben heerlijk gegeten ( smaakte jou couscous een beetje?)
    Morgenmiddag vieren wij bij opa zijn verjaardag, iedereen neemt iets mee zodat oma niets hoeft te doen. Opa vond je kaart erg leuk.
    Papa zijn mond heelt heel goed gelukkig enneh.....hij rookt nog steeds niet, wat een bikkel he?
    Nou schatje, heeeeeeeeele dikke kus!!!
    HVJ.
    XXXXXXX MAMA XXXXXXXXX

  • 02 November 2008 - 19:14

    Sophie:

    Hee Eem!!
    Ooh wat een super leuk en grappig verhaal!Ik vind het zoo leuk voor je! Kan je toch weer zeggen dat je in Marokko bent geweest! Het ziet er allemaal mooi uit en foezel woezel-style staat je goed!Hihi Jammer genoeg is het mij niet gelukt om Skype te downloaden want ik had graag ff met je gekletst! Maarja,ik zal als je thuis bent al je verhalen uitgebreid willen horen,tot in de details! Lieve eem,Ik hoop dat je het nog supersuper veel naar je zin hebt en succes! Heb je genoeg gehad aan al die snoep? Hahaha. Ik mis je! SorrySorrySorry dat ik zo laat nog een berichtje stuur:(! Zie je gauw,Lots of Love xxSophieeee(L)

  • 03 November 2008 - 08:39

    Anniek:

    hey schatje! wat een leuk verhaal weer! nou ik ben benieuwd naar al je stories! zo nu en dan hoor ik wat van je mama(over vieze mannetjes etc,:P) maar morgen kom ik dus voor een groot verslag! vandaag om 13.45 heb ik me mondeling Nederlands en dan begint de SE week echt voor mij!
    ik vind je woezel foezel haar echt te mooi(L) ben trots op je! en tot morgen!
    kusjes xx

  • 03 November 2008 - 09:04

    Je Zus:

    Hay Lief zusje,
    Heerlijk om weer wat verhalen van je te lezen! Het is echt een belevenis als ik dit zo lees. SUPER COOL! Ik ben gisteravond laat teruggekomen uit Straatsburg. Was ook erg leuk, alleen een nationale ramp: ALLE WINKELS WAREN DICHT en dan zit op hotel precies naast Lafayette en in een winkelstraat met alle mooie winkels!! Balen dus!! (wel goedkoop weekendje geworden). Gelukkig hebben de winkels de pret niet mogen drukken en was het erg gezellig geworden!!

    Ik zal wel weer blij zijn als je weer lekker thuis bent zodat ik je weer lekker kan knuffelen! Dus, doe voorzichtig, blijf dicht bij Xaviera en ik zie je Dinsdag!!!!

    XOXO

  • 03 November 2008 - 13:23

    Marja En Kees:

    Hoi Amy,
    Ik zie dat ons bericht van gisteren niet doorgekomen is, dus probeer ik het nogmaals.
    Je mam was gezellig op de koffie van de week en vertelde van je avonturen en je weblog. Wij hebben ook genoten van je verhalen en foto's
    (wij hadden je niet herkent als foezel woezel hoor en je zo voorbij gelopen)Geniet nog even en hou ons allen op de hoogte.
    Dikke pakkert Marja en Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Amy

Hierdoor kunnen jullie altijd met mij mee reizen! x Amy

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 18062

Voorgaande reizen:

21 Juni 2013 - 30 November -0001

Gypsy

Landen bezocht: