Ait Ben Haddou - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Amy Post - WaarBenJij.nu Ait Ben Haddou - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Amy Post - WaarBenJij.nu

Ait Ben Haddou

Door: Amy Post

Blijf op de hoogte en volg Amy

03 November 2008 | Marokko, Rabat

Zo, waar zal ik beginnen. Ik heb veel te vertellen aangezien donderdag de laatste keer was dat ik een berichtje had geplaatst.Dus dan maar op een logische volgorde.

Be prepared.

Vrijdag was hartstikke leuk. Vroeg het bedje uit en met zijn alle weer mooie beelden geschoten. Vrijdag avond was toch echt een hoogte putje. We hebben heerlijk met zijn 6e (Xav,Chris, Edel, Sandra, Rutger*eigenaar van ryad* en ik) bij Coptoir Darna gegeten. Dit is de hotspot van Marrakech. Echt een hele leuke tent. Na het eten was er een grote buikdans show door het hele restaurant heen. Het was zo gezellig en hebben veel gelachen om de verhalen van Rutger (www.comptoirdarna.com).

Zaterdag was de planning om om kwart over 5 uit de veren te gaan. Helaas regende het zo hard dat het geen zin zou hebben om te gaan schieten. Daarom hebben we lekker uitgeslapen en zijn we daarna naar Ait ben Haddou gereden. Dit is een hele oude Kashba tussen Marrakech en de Sahara. De auto rit duurde 4,5 uur. We moesten door het Atlas gebergte waar de temperatuur verschilde van 15 graden tot en met -2. We hebben onderweg sneeuw, zon, regen en wolken gehad. We moesten door hele oude dorpjes die echt leken op middeleeuwse huizen zonder water, zonder stroom. Toen we om half 5 aakwamen in het kleine Ait Ben haddou, wat mij een beetje het 'groeten uit de rimboe' gevoel gaf (weliswaar geen rimboe, maar wel in de middle of freakin' nowhere), hebben we een ryad opgezocht. Wij kozen voor de gene met een zwembad(je). Later bleek toch dat we een beetje een verkeerde keus gemaakt er bleek geen verwarming te zijn wat voor ons eigenlijk niet te doen was, omdat we de volgende nacht om 6 uur op moesten staan. Daarom hadden we een ander hotel uitgekozen: www.hotellakasbah.com. Hier was zelfs een kleine hammam waar wij 's avonds voor het slapen nog lekker heen zijn gegaan. Het liep echter een beetje uit op een waterballet met watergevecht. Maar het was heerlijk ontspannend.

Zondag zijn wij vroeg ons bedje uit gegaan om de goud serie af te schieten. Het was weer bere koud. 8 Graden en dan heerlijk in je bikinitje. Ach, waarom niet. Het is gezellig, hartstikke mooi en het zonnetje scheen. Rond een uur of 3 waren we door alle setjes heen, wat dus betekende dat alles af was. Daarna zijn we met ezels door een rivierbedding gegaan om naar de overkant te gaan waar we echt een prachtig Bob Ross achtig uitzicht hadden. En ezels zijn echt ge-wel-dig, ik plaste bijna in mijn broek van het lachen. Daarna zijn we nog even naar Ouarzazate gereden. Dit ligt ongeveer 32km van Ait ben Haddou. Onderweg zijn we een roedel kamelen op de weg tegen gekomen. Ouarzazate is een soort film stad waar de grootste filmstudio van de wereld is. Hollywood van Marokko. de gladiator en the mummy zijn hier zover ik weet opgenomen. 's avonds zijn we nog lekker even naar de hammam gegaan en om 10 uur lagen we in ons bedje. 's nachts nog even gewekt door mister snoop doggy dog. Jeetje wat kunnen die beesten te keer gaan. Word je niet wakker van een moskee is het wel een hond..hihi. Vannochtend zijn we om 7 uur vertrokken, terug naar Marrakech. Toen we om half 12 terug waren hebben we nog snel wat gegeten bij Mc wat tevens ons ontbijt was, Dion...Ik heb aan je gedacht hoor. Onderweg lag er super veel sneeuw waardoor we een heel stuk 8km p/u hebben gereden. Tuurlijk had Amy een kop thee en een flesje water op waardoor ik met mijn kont in de sneeuw kon hangen. Don't eat yellow snow....Nu lig ik even op bed te luisteren naar een moskee en de regen die tikt op de bananenbladeren. De week zit er op. Morgen om 8 uur de auto inleveren, dan in het vliegtuig stappen om we vervolgens om 4 uur er weer uit te kunnen stappen.

Wat een week. Veel gelachen maar ook hard gewerkt. Heel veel meegemaakt. Van enorme hotels tot kleine huisjes zonder stroom&water, sneeuw, zon, kou, warmte, kamelen, ezels, armoede tot meisjes die ons mandarijtjes gingen brengen.

Ik heb het echt top gehad. En voor de mensen die het nog niet wisten is mijn camera stuk gegaan. Zwaar balen, maargoed. Dus voor nu even geen foto's er bij.

Xoxo,
Amy


  • 03 November 2008 - 14:28

    Jarno:

    He Eem,

    Mooi verhaal weer!
    Zo te lezen ben je dus niet echt bruin geworden deze week, zonde.

    Goede terugreis alvast en zie je snel.

  • 03 November 2008 - 14:37

    Merel:

    haha, goede reis he meid,
    fijn dat je het allemaal zo leuk hebt gehad, zo hoort het!
    Dikke kus

  • 03 November 2008 - 15:00

    Mama:

    Zucht ik word er stil van snoezie, wat een mooie ervaringen allemaal.....heel bijzonder hoor. Denk dat als je terug bent, je nog veel dagen zult nagenieten. Ben echt heel benieuwd naar de foto's.
    Ik sta morgenmiddag te trappelen hoor op Schiphol.
    HVJ XXXXXXXX MAMA XXXXXX

  • 03 November 2008 - 15:49

    Rob:

    Gaaf joh !
    Geniet er lekker van.

    x
    Rob (robbie)

  • 03 November 2008 - 16:18

    Valerie, De Blonde:

    Amyyy!
    Wat fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Het worden vast topseries! Je schrijft echt superleuk!
    Op naar je volgende reis! hahaha! Rust thuis maar lekker uit! En ik zie je vast snel wel weer eens!
    Kusjes Valerie

  • 03 November 2008 - 16:22

    Sophie:

    Weer een top verhaal! Leest lekker altijd jouw verhalen!
    Trouwens heel jammer dat je camera stuk is, maarja niks meer aan te doen.. Wat ik zo geestig vind is dat als je aan Marokko denkt denk je aan zon en droog, maar het kan dus ook super koud zijn en sneeuw!!Hihi. En leuk dat jullie allemaal uitspjes hebben gemaakt enzo!
    Kan niet wachten tot je thuis bent en alles kunt vertellen!
    Goede Reis, xxSophieee(L)

  • 03 November 2008 - 18:03

    Oma:

    Hai schatje,
    Wat heb ik weer genoten van je verhaal en wat is de week omgevlogen.
    Het spreekwoord luidt ook niet voor niets "Wie verre reizen maakt, kan ook veel vertellen"
    Klopt bij jou echt!
    Nog een hele fijne avond, slaap nog een keer lekker in je bedje en voor morgen een hele goede reis! Dikke kus.

  • 03 November 2008 - 18:49

    Corinne:

    Lieve Amy,
    ook zeker namens je suikeroompie een laastte berichtje wat betreft deze reis. Wij hopen voor en met jou dat er nog vele zullen volgen want we hebben intens genoten van je verhalen en (helaas) paar foto's!
    Ben stiekem wel een beetje blij dat je morgen weer voet op Hollandse bodum gaat zetten. Nog veel plezier vannacht met nog 1x gebedsmuziek uit de moskee....je zal het missen thuis!

    Ook van Elisa en Sem een
    hele dikke knuffel.
    Weltrusten lieverd xxx

  • 03 November 2008 - 19:37

    Shirley:

    Lieve Amy,

    Het ging even allemaal snel vanmiddag op skype en helaas kon ik er niet meer terug op komen ( leg morgen maar even het linkje dat je naar mij stuurde uit want ik niet begrijp )

    Ik heb je verhaal net voor een 2de maal gelezen doordat het daarstraks allemaal tussen de andere regels door ging en het niet echt tot mij door drong.
    Wat heb je veel moois mee mogen maken he. Deze trip zal je voor altijd bij blijven en wat je gezien hebt en daar van iedereen hebt kunnen leren is eigelijk nog vele malen belangrijker dan de shoots die je hebt gedaan.

    Dikke kus enne heb geen haast terug naar NL morgen want het viel mij ook zwaar tegen toen ik vanmiddag uit het vliegtuigje stapte.

    Dikke kus en ik moest zeggen van Kaya dat ze "tros" op je is!

  • 04 November 2008 - 20:44

    Ireentje:

    Eem!!:D
    Wat een leuk verhaal weer!! Echt super om te lezen, ookal weet ik natuurlijk nogsteeds niet precies hoe jij t meemaakt...maar zo te zien is het leuk om mee te maken:D
    Tot morgen snoesje!! :D
    XxxxxxxxxDikke knuffel

  • 05 November 2008 - 16:36

    Mama:

    Dit kan NIEMAND je meer afnemen!! X Mama X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Amy

Hierdoor kunnen jullie altijd met mij mee reizen! x Amy

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 18062

Voorgaande reizen:

21 Juni 2013 - 30 November -0001

Gypsy

Landen bezocht: