Testen in Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Amy Post - WaarBenJij.nu Testen in Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Amy Post - WaarBenJij.nu

Testen in Paris

Door: Amy Post

Blijf op de hoogte en volg Amy

01 Juni 2009 | Frankrijk, Parijs

Het is tien voor half vijf ‘s nachts. De wekker functie op mijn telefoon moet hard schreeuwen om mij wakker te krijgen. Maaike en Rachel liggen nog op één oor in de kamer naast mij terwijl ik mij onder mijn warme deken vandaan wurm. Warm. Ik stap er uit. Koud. Met iets wat samengeknepen ogen wens ik mama een goede morgen en vraag ik of Rachel en Maaike al uit de REM slaap zijn ontwaakt. Papa stapt de deur uit op weg naar de winkel als ik mij aankleed. Als Rachel, Maaike, mama en ik klaar zijn begint tweedaagse avontuur pas echt. De deur gaat dicht. Bonk. 3 Koffers, losse tassen, 3 personen van 1.75m en 1 persoon van 1.80. Na het horen van deze opsomming zal je misschien denken; past dat wel in een Fiat500? Vraag het ons, de experts.

Het is half elf ‘s ochtends. Gearriveerd op Boulevard de Madeleine. De lift van één bij één bracht ons naar de derde verdieping. We bellen aan. Tring. Als een warme deken die om ons heen valt worden we verwelkomt. Na de gebruikelijke polaroids en wat filmpjes kregen we de planning voor de komende twee dagen. Rachel begon om 14u, Maaike begon om 15u en ik om 17u.

Het is vijf uur ‘s middags. Ik ben op Place de la Concorde en heb net kennis gemaakt met Clement, de fotograaf. Ik schoot op en rond de Champs elysée. Het lachen stond mij nader dan het huilen. Hoewel ik natuurlijk niet lachtte op de foto moest ik wel van binnen lachen. Dit gevoel moest ik uiten in mijn ogen. ‘’Smile with your eyes and stay close to yourself!’’ (photographer Clement Demarquet). Toen ik rond een uur of half negen terug kwam in het appartement hebben ik, mama en Maaike gewacht op Rachel de Indiaan. We kregen het prachtige bericht dat Shirley is bevallen van het nieuwe wereldburgertje Kik! Gefeliciteerd! Om half elf, na een stevige maaltijd salade deden we een poging om de Eiffel toren te bezoeken. Slecht plan. Ogen vielen bijna dicht. Boink. Halverwege zijn we terug gelopen en hebben wij de slaap weten te vatten. Klaas was er snel bij deze keer, zelfs bij mij!

Het is half negen ’s ochtends. Rachel, Maaike en ik gingen ieder onze eigen weg. Netjes op tijd om kwart voor negen arriveerde ik in het Nueilly Park Hotel. De Lobby. Leeg. Nadat de crew pas om half elf arriveerde ging ik gelijk in de Haar en Make-up. De inspiratie van deze shoot; like a broken doll. Om twaalf uur konden we eindelijk beginnen met schieten. Wat een geweldige fotograaf. Binnen anderhalf uur hadden we 7 beelden er op staan. ‘’I know that the models get bored when it takes too long. I am different. I work fast’’ (photographer Justin Wu). And fast he was. Wouw ik hou er van, geen getreuzel.

Het is kwart over twee ‘s middags. Aangekomen op de volgende shoot. This time it’s beauty time. Er stond harde muziek aan. Mama was toevallig net een kwartiertje in een stoel geploft en kon mij niet zien. Tijdens het schieten van het derde beeld klonk er luid gesnurk uit de speakers(een deel van een vreemd lied). ‘’ Sorry, that’s my mom…’’(joke from Amy). Na wat af gelachen te hebben heb ik mijn bekende angry face weer opgezet om er een zo mooi mogelijk beeld van de maken.

Het is acht uur ’s avonds. Boulevard de Madeleinde. Nadat we Rachel en Maaike uit de Starbucks hebben getrokken hebben we in het appartement nog even een soepje opgewarmd. Snel de spullen bij elkaar geraapt en onze kont verplaatst naar de auto.

Het is kwart voor negen ’s avonds. Nadat we ons rijdend schatje weer hadden beladen met heel wat vrouwelijk schoon reden we terug richting het noorden. Harde muziek pomt door de speakers. Dans! Rond een uurtje of twaalf begonnen de ogen te hangen. Nu ga ik iets heel geks vertellen. Maar het wonder is geschoten. Amy heeft maar liefst een half uur geslapen in een auto!

Het is kwart voor twee ’s avonds. Thuis. Het was verschrikkelijk leuk en gezellig! Veel geleerd! Lovely Paris.

  • 02 Juni 2009 - 18:57

    Sophie:

    I love it!

  • 02 Juni 2009 - 19:00

    De Kers:

    Als het met modellen werk is afgelopen dan wil ik wel je schrijverstalent gaan managen :-) ....
    wat een fantastisch geschreven reisverslag!

  • 02 Juni 2009 - 19:12

    Indiaan:

    Het was helemaal top!

  • 02 Juni 2009 - 19:26

    Fleur E:


    Good story dar, keep up the good work!

    (L)xoxo

  • 02 Juni 2009 - 19:28

    Merel:

    What a story!

  • 02 Juni 2009 - 20:43

    Driver:

    Heerlijk avontuur met jullie drie gehad!! Maar........echt waar: Ik sliep niet daar in die studio!!

  • 03 Juni 2009 - 06:21

    Valerie (rode):

    Ben je toch ook weer een toppertje! Geweldig!!

  • 03 Juni 2009 - 10:55

    Shirley:

    Eem, wat een verhaal weer heerlijk. Dit verhaal is ook weer compleet na het zien van het filmpje met de 3 gekken.
    Mocht een klant ooit vragen hoe het met jullie mimiek gesteld staat kan ik altijd deze toesturen. Directe boeking, kan niet anders.

    Nu is het wachten geblazen op de resultaten........ ZO BENIEUWD

  • 03 Juni 2009 - 13:37

    Sassefrasss:

    Heeeel leuk Am!
    XXXX.

  • 03 Juni 2009 - 13:37

    Sassefrasss:

    Heeeel leuk Am!
    XXXX.

  • 03 Juni 2009 - 22:07

    Oma & Opa:

    schatje wat hebben wij weer genoten van je reisverslag.Wij duimen voor een vervolg. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Amy

Hierdoor kunnen jullie altijd met mij mee reizen! x Amy

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 17994

Voorgaande reizen:

21 Juni 2013 - 30 November -0001

Gypsy

Landen bezocht: