Sap de Aardwortel :) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Amy Post - WaarBenJij.nu Sap de Aardwortel :) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Amy Post - WaarBenJij.nu

Sap de Aardwortel :)

Door: Amy Post

Blijf op de hoogte en volg Amy

15 December 2009 | Spanje, Barcelona

Hola senor! Hola senora! (job voor de spaanse Marie- Claire)

Het was nog geen 24 uur later of ik was alweer thuis.

Zondag om half tien ’s avonds installeerde ik mij in vliegtuigstoel 10A. Een Spanjaard met een Heineken pet en Amsterdam sokken zat in de stoel naast mij. Duidelijk geen zakenman maar een toerist in het kwadraat. Na de nodige veiligheidsinstructies (boring) en de ook altijd voorkomende zin: ‘cabin crew take your seats’ vlogen we high into the sky. Bij het opstijgen ben ik altijd binnen 1 vingerknip mijn coördinatie kwijt, waar Co dan heen gaat weet ik ook niet maar meestal is hij wel in de buurt en weer ik hem altijd weer op de een of andere manier terug te fluiten. Ondertussen zag ik dat de mevrouw op de rij voor mij onhandige bewegingen maakte. Met de tong uit haar mond klom ze moeizaam maar succesvol over de slapende en tevens snurkende passagier naast haar om zich zo een weg naar het toilet te banen. Om dit soort redenen mijd ik altijd het liefst de bovenaardse toiletten, vooral omdat ik graag aan het raam zit. Mijn idee over vliegtuigtoiletten is: blaastraining. Ik weet niet, maar ik heb gewoon niks met die dingen. Waarom? Omdat de 389321287 mensen voor jou allemaal boven die wc hebben gehangen met als gevolg van een 90 graden bocht of turbulente turbulentie er allemaal stuk voor stuk overheen urineren. Vervolgens als je doorspoelt heb ik altijd het idee dat ik zelf mee wordt gezogen en dat er sprake is van een gehoorbeschadiging. Daarom moet ik altijd rennend het vliegtuig uit om de eerste de beste aardse toilet als urinestortplaats te gebruiken. (goh wat hou ik toch van overdrijven).

Maargoed, over tot de orde van de dag. Hotel etc. was allemaal prima. ’s Morgens zat ik al om kwart over 7 aan het ontbijt in een lege zaal. Ik deed een broodje in de rooster, pakte een appeltje, een kopje thee en ging vervolgens zitten. Toen rook ik wat. Ik snuffelde in het rond, snuffelde, snuffelde. Ik draaide me om en het zag helemaal blauw! Mijn broodje! Ik kon hem er net op tijd uittrekken om een brand te voorkomen, phoe. Daarna snel uitgecheckt en de auto ingestapt. Om half 9 stond ik in de studio.

Blanco Romantico novias was het thema. Al vond ik ‘Bosnimf’, ‘bloempot’ of ‘wandelende tak’ ook wel een goede omschrijving. Ik kreeg enooorme takken op mijn hoofd gedrapeerd. Zonder gekheid zag het er best wel cool uit. Ik heb wat foto’s op mijn telefoon, maar die moet ik even op de computer zetten. De styling was een vleugje van bruidsjurken en wat andere kanten en zoetsappige kleren (wit). De fotografie was in het zwart wit wat ik wel fijn vond, want zo zag je niet al die uitspattende kleuren van die takken. Van de bruidsjurken zag je ook niet zo gek veel. Het team was erg aardig maar de taal was wel even een barrière, Engels was niet echt hun ding en Spaans niet de mijne, maar we kwamen er wel uit hoor! Rond een uurtje of half 4 hoorde ik mijn buikje zingen: ‘’Knor, knor, knor, wat is dat voor geluid? Mijn maagje wil een boterham, melk of fruit’’. Ik wist wel dat Spanjaarden laat lunchte, maar niet zó laat! Toen hebben we lekker geluncht er was een heuse catering met zalm, lasagna, rijst etc. Hierna kon ik er weer helemaal tegenaan! Om half 8 nog het laatste beeld geschoten, gedag gezegd en om 8 uur mijn biezen gepakt. Mijn driver sprak echt 0,0% engels. En aangezien ik best wilde weten of het druk was op de weg naar het vliegveld ging ik mijn Spaans is even aan de tand voelen. ‘’ Senor? Mucho Tráfico à aeroporto?’’. Nou, ging best goed toch? Gelukkig was er niet veel verkeer. Om kwart voor 9 ingecheckt en snel door de douane want ik moest al om 9 uur boarden. Thuis een heeeeerlijke douche genomen! Het was me weer een waar genoegen! Sorry voor mijn enorme verhaal, maar ik vind het super leuk om te schrijven. Bevalt het niet? Dan is dat rode kruisje rechts in de hoek een goede uitgang :) ;)

  • 15 December 2009 - 19:38

    Fleur:

    Hahaha! Wat schrijf je toch weer enig meid! Dat rode kruisje is absoluut niet van pas gekomen..

    xxxx

  • 15 December 2009 - 19:57

    Merel:

    Ik benoem u tot koningin groene grapjas
    en beveel u aan om de volgende keer een nog langer verhaal te schrijven zodat ik en mijn medelezers langer kunnen genieten.

    good job met je mooie kop! xx

  • 15 December 2009 - 20:06

    Valerie:

    Klinkt weer heel cool! En ik ben het helemaal met je eens over vliegtuig toiletten, ze zijn verschrikkelijk! Ik vind je verhalen super leuk! Ik zie je weer in het nieuwe jaar :D
    Adios!!

  • 15 December 2009 - 20:07

    Valerie(blonde):

    het vorige berichtje is trouwens van de blonde sps valerie hahahaa

  • 15 December 2009 - 20:46

    Sasss.:

    Geweldig die verhalen van je!
    Ik hoef gelukkig niet op het rode kruisje te drukken;), haha.
    Tot morgen schat xxxxx.

  • 15 December 2009 - 23:22

    Peet:

    haha... Je verhalen worden beter en beter! heerlijk om te lezen, ga zo door!! .. Nog bedankt voor je birthday wishes

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Amy

Hierdoor kunnen jullie altijd met mij mee reizen! x Amy

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 17994

Voorgaande reizen:

21 Juni 2013 - 30 November -0001

Gypsy

Landen bezocht: