I'm an elastic girl in the fashion world - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Amy Post - WaarBenJij.nu I'm an elastic girl in the fashion world - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Amy Post - WaarBenJij.nu

I'm an elastic girl in the fashion world

Door: Amy Post

Blijf op de hoogte en volg Amy

20 April 2010 | Frankrijk, Parijs

''It's fantastic, I'm elastic!
They can brush my hair and dress me everywhere. Imagination, fashion is a creation.''

Het is alweer veel te lang geleden, en daarom ben ik blij dat ik jullie nu weer een verhaal kan voorschotelen... en wat voor een

Vorige week dinsdag ben ik mama naar Paris vertrokken voor 14 pagina's Franse Grazia. Eerst ging ik nog even naar school tot half 1 waarop R. aan mij vroeg: ‘’ Eem, ga jij straks naar filo? Ik wil écht niet pffff’’, waarop ik kon antwoorden: ‘’Nee, ik ga zo denk ik even naar Parijs’’. Klonk wel grappig, vind je niet? Na de inmiddels aangewende rit hebben we onze spullen gedumpt en zijn we als mollen onder de grond gekropen op weg naar Gilbert. Mama stortte zich daar flink op de kook terwijl Gilbert en ik lekker een beetje aan het shooten en filmen waren. ‘’Lights, Camera, Action’’. Rond een uurtje of elf zijn we terug naar het hotel gegaan.

's Morgens naar studio PinUp. Klinkt fouter dan het is hoor dames en heren. Het is een eeeenorm gebouw met veel, veel studio's. Omdat ik er al eerder was geweest was het makkelijker te vinden. Op weg naar de studio stapte er twee mensen uit een auto die er echt wel fashion uitzagen en ze leken mij te herkennen en zwaaide naar mij. Ik liep achter hen aan, want dacht dat zij bij de Grazia shoot hoorden. Eenmaal in hun studio (Een van de vele) hing er veel kinder kleding. Kijk, ik ben petit, maar die tijd heb ik gehad. 6 trappen verder zaten we in de goede ruimte.

Daar binnengekomen waren er al twee mannen druk aan het sjouwen met een trampoline. Ik zag de bui al hangen! Ik kreeg een America’s Next Top Model gevoel van binnen, toen ik de trampoline aan keek.

Na het hele make- up en haar ritueel konden we het eerste beeld schieten… en dit was nog maar de warming up want ik had er nog 13 te gaan! Doordat ik, zoals elk ander humaan wezen in deze utopische wereld, een soort van begon te zweten, hierdoor werd mijn haar weer zo stijl alsof er een stijltang overheen was gegaan, daarom werd ik weer helemaal ingezet en werd de trampoline maar aan de kant geschoven. De kleding was overigens weer erg aannemelijk hoor, genoeg ‘’oh god, als ik het nu op het rennen zet heb ik een fijn kleding stuk in mijn kast liggen’’momenten gehad;). Na heel wat gespring, ballet, hip-hop, street dance, jumping jacks en Yoga (think: een oefening dat je op je buik ligt met je arm gracieus op een versace tas, in een naf- naf broekpak met gucci aan je voeten je hakken vast pakken en dus een op je heup botjes balanceren… eerste poging mislukt want ik viel finaal om.. maar oefening baart kunst en bij de tweede poging bleef ik toch aardig in een natuurlijke balans. Rond 9 uur 's avond zaten alle beelden er op en kon ik mij aankleden. De Photographer was echt niet normaal druk en had volgens mij een overdosis aan adrenaline in zijn bloed. Hij trok mij vervolgens weer voor de camera om wat beelden te schieten voor ons zelf, je bent na zo’n dag uitgeteld, maar je krijgt er op een andere manier ook super veel energie van. We zeiden gedag, maar het was nog niet de tijd om te gaan want Brian zette mij nog op een krukje voor de camera. We zeiden weer gedag en ik trok mijn colbertje aan klaar om te gaan, maar dat colbertje moest er natuurlijk ook nog even op! En toen de derde keer zei hij: '' en nu ga je weg, want ik kan nog veel langer door schieten met jou''. Echt een su-per voldaan gevoel gaf deze dag, niet normaal! Heeurlijk.

's Avonds rond een uur of half 11 weer terug in het hotel en heb ik en lekker bad genomen voor de spieren en mijn haar wat stijf stond van de Elnett. De volgende dag om klok slag 12 uur stormde ik weer met mijn wilde haarcoup, met de mascara nog onder mijn ogen en fikse spierpijn de wiskunde les in. En wat ik zei?: ‘’ Sorry dat ik te laat ben, maar ik kom net uit Parijs.’’

Ik heb echt een super dag en mijn spieren hebben hun werk goed gedaan!
Xxxxxxxxx Amy 'Jumping Jack' Post

  • 20 April 2010 - 17:58

    Shirley:

    Enige wat ik kan toevoegen is dat ik met een grijns van oor tot oor ieder lettertje heb opgezogen.

    x

  • 20 April 2010 - 18:02

    Merel:

    Tres cool ma petite Belle!

  • 20 April 2010 - 18:14

    Saskia:

    Ben trots op jee(L)!

  • 20 April 2010 - 18:16

    Valerie (blonde):

    yeaah krullebol!, klinkt super!! alleen het yoga lijkt me wat minder haha, maar goed dat het je gelukt is! dikke kus

  • 20 April 2010 - 19:42

    Soofje:

    Fantastisch weeer eem!
    Jij hebt je work-out wel weer gehad:P
    hahah
    ik ben trots op je,snoetie! Je hebt het weer buitengewoon aantrekkelijk gebracht in dit verhaaltje!

  • 21 April 2010 - 09:54

    Willemijn:

    Ik ben helemaal enthousiast geworden, echt weer een super verhaaltje. Ik heb nu ook zin om een flinke work-out te doen als ik dat zo hoor, je brengt het heel leuk ;). De foto's zien er ook veel belovend uit, dus ik ben benieuwd naar de uiteindelijke resultaten. Voor nu, succes met school! Kus van Willie

  • 21 April 2010 - 16:02

    Irene:

    Oh Eem, heel leuk om dit weer te lezen! T moet inderdaad geweldig zijn geweest, zo te lezen..
    Heeuurlijk XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Amy

Hierdoor kunnen jullie altijd met mij mee reizen! x Amy

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 17984

Voorgaande reizen:

21 Juni 2013 - 30 November -0001

Gypsy

Landen bezocht: